04.07.2009

pe vremea mea, pe vremea ta

În urmă cu câteva seri, vorbeam pe mess cu o persoană care are meseria de educator. Până aici nimic neobişnuit, o să ziceţi. Aveţi dreptate. Doar că din una în alta, am ajuns să povestim despre desenele animate. Ne gândeam la ce desene ne uitam noi în copilărie, şi la ce desene se uită acum copiii? Cât de educative erau cele de-atunci, şi cât de educative sunt cele de azi?
Am ajuns la concluzia, că desenele de azi pălesc în faţa celor la care ne uitam noi. Dar poate, ne-a nimerit pe noi melancolia copilăriei.
Eram mare fan de desene animate, mama chiar credea că niciodată nu o să abandonez ocupaţia de a mă uita la desene.
În fine, mi-am adus aminte la ce desene mă uitam. Păi, desenele alea îţi dădeau o educaţie. Perrine, cred că mi-au fost cele mai dragi. Povestea fetei orfane care pleacă în lume să îşi găsească bunicul bogat, dar care nu acceptase căsătoria părinţilor ei, a rămas un desen foarte drag. Îmi amintesc şi azi multe secvenţe din serial. Apoi, îmi aduc aminte de Macron 1, robotul puternic, de fantasticul Captain Planet (parcă Pro Cinema difuzează serialul chiar în perioada aceasta). Ţin minte că ne făceam la şcoală inele precum personajele din Capitan Planet. Rupeam de la coperta caietelor fâşia care susţinea caietul în îmbăcătoare şi voila, aveam inelul planetar.
Alte desene dragi erau Sandy Belle, Cartea Cărţilor (neuitatul robot inteligent Memo), Mihaela (ca o mărturisire personală, mama zice că mi-a pus numele după personajul (sau ca al personajului) de desen animat), Tom şi Jerry, (nici până azi nu am înţeles de ce Jerry, câştiga în faţa lui Tom, în majoritatea dăţilor) şi îmi aduc aminte cu plăcere de unchiul Scrooge McDuck, răţoiul milionar şi ai lui nepoţi neastâmpăraţi.
Desenel Disney, de altfel, sunt toate memorabile.
Eu cam cu desenele astea am crescut. Vizionare plăcută puştilor :)).
PS1: Pentru Len-Chen: să le arăţi puştilor de la grădi desenele de mai sus, nu tot roboţi de 2 lei şi violenţă maximă.
PS2: Această postare nu este interzisă persoanelor sub 6 ani!! Poate fi citittă sau măcar privită fără acordul părinţilor.
PS3: din păcate nu reuşesc să ataşez Perrine de pe YT.

2 comentarii:

  1. Avem abonament la gradi la desenele Disney Cat pot de des le aduc copiilor o portie din aceste desene. Iar Tom si Jerry sunt o regula pe care nimeni nu indrazneste sa o incalce De fapt nici nu doreste Copiii le indragesc (si educatoarea normal)

    RăspundețiȘtergere
  2. mai nou am inceput sa ma uit la niste desene animate cehesti.Sunt atat de sinistre incat pot sa fac o comparatie lejera cu seria filmului SAW1,2,3,4.Era o printesa adusa din Bavaria sa se casatoreasca cu un print pervers iar in noaptea nuntii printesa ii infige acestuia o furculita in ochi, ii scoate ochiul si il trimite pe tava la tacso. daca dai pe minimax pe la ora 20 le gasesti. ce efect " benefic" or sa aiba pentru un pusti de 6 ani.

    RăspundețiȘtergere