02.09.2009

bani pe sănătate ...sau sănătate pe bani



Am citit la Şuţu pe blog asta.
Dacă ar trebui să se pună ceva la punct în ţara asta, ar fi sistemul medical. Nu poate pentru că mor cu zile oameni pe coridoarele reci şi întunecoase ale spitalelor, aşteptând un medic să îi întrebe ce e cu ei, nu pentru că suntem ca naţie primii la cele mai negre statistici privind domeniul sanitar, ci pentru că în mod incredibil, cred eu, şi plătim pentru toate astea!
Orice angajat din mediul privat sau bugetar, plăteşete lunar o contribuţie obligatorie la sănătate. Mai e şi coplata (înţeleg că totuşi se renunţă la coplată) (5 respectiv 10 lei pentru privirea mirată, plictisită, rece sau indiferentă a medicului (în caz fericit, plăteşti 10 lei pentru o privire binevoitoare)), şi mai e, ceea ce toată lumea recunoşte, "atenţia" pe care fiecare dintre noi o acordăm cadrelor medicale (zic gurile rele, cine altcineva, că în oraşele de mărime medie ale provinciei o cezariană costă, spre exemplu, 500 de lei- scump dom'le scump, ar zice cel din reclama de la Altex...).
Beneficii ale atâtor plăţi către sistemul sanitar? Nici măcar un paracetamol... nici nu mi-l doresc , de altfel. Mai bine totuşi eu cu banii daţi (a se citi luaţi) decât cu o boală sau cu tratamente!
Medicii debutanţi (am cazuri în familie) au salarii de mizerie după ani şi ani de şcoală, medicii mai vechi, însă, cu clinici, titluri şi lucrări (unele plagiate- vezi presa "vremilor" recente -cazul Beuran, Oprescu) au salarii de faci atac de panică...de-asta cred eu că e bună legea unică a salarizării, că poate, încep să simtă şi cei cu gârla plină cum e cu cu ea mai ciontată.
Până una alta, mă bucur că sunt sănătoasă (pentru asta fac intervenţii la Divinitate şi îi mulţumesc) că altfel, chiar nu vreau să beneficiez de neatenţia, nepăsarea, tencuiala degradată şi mirosurile înţepătoare ale spitalelor.
Cam atât am avut de zis pe tema asta...
PS: nu condamn medicii- sunt uneori îngerii speranţelor noastre şi am cunoscut astfel de oameni, condam un concept şi o procedură care trebuie să dispară.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu