05.06.2009

final de jurnal



Am ajuns şi în ultima zi de campanie electorală pentru alegerile europarlamentare.
Cum a fost campania? Mie mi s-a părut a fi o campanie concentrată în primul rând pe 3 personaje: Traian Băsescu, Mircea Geoană şi Crin Antonescu. Cam nefiresc acest lucru, dar ce mai este firesc la noi?
Geoană şi Antonescu, aceşti Obama fără culoare ai României, s-au trezit înt-un mixaj furibund, împotriva Preşedintelui Băsescu.
Mă aşteptam să văd mai multe discuţii pe teme cu-adevărat europene.
Ce îi interesează pe europeni? Păi sunt interesaţi de păstrarea locurilor de muncă, sunt alarmaţi de creşterea şomajului, vor ca Europa să reuşească să se implice mai mult în politicile de protecţie a mediului, mai vor, de asemenea, ca mecanismele europene asupra economiei continentului să fie de asemenea manieră dirijate, încât efectele cizei economice să fie minime etc. I-a să vedem...
Eurocandidaţii noştrii, unii ce-i drept, se forţau să lege două cuvinte, alţii erau atât de înveninaţi la emisiuni, încât îţi era scârbă să te mai uiţi.
Programele electorale ale partidelor?
1. PSD- Fără Băsescu
2. PNL- Fără Băsescu
3. PRM- Ori cu Băsescu, ori fără Băsescu, noi suntem nebuni!
4. UDMR- După cum bate vântul ne dăm şi noi. Ar fi bine fără Băsescu!
5. PDL- Toţi sunt împotriva noastră şi a lui Băsescu. Oricum, noi ne bazăm pe încrederea cetăţenilor.
PDL-ul, a reuşit prin vocea lui Stolojan, Macovei, Preda, Marijan şi TRU, să explice lumii, ce şi cum e treaba cu Parlamentul European. Pe oamenii ăştia i-am mai auzit vorbind despre păstrarea identităţii culturale şi spirituale a românilor în Europa,
i-am auzit vorbind despre protejarea mediului sau despre încetarea monitorizării pe justiţie.
Şi acum un ultim aspect: de ce să votezi?
Unii zic că votul e o datorie morală. Pe naiba, nu e!! Ce, e imoral să nu votezi? E imoral să furi şi să minţi (asta la unii nu se pune). E o datorie votul? Nici atât!! Singurele datorii stresante sunt cele legate de bani. Sunteţi sictiriţi de polititcieni? Nu e o noutate nici asta! Nu am auzit de popoare care să îşi iubească politicienii, iar ai noştrii nu fac excepţie.
De ce votezeu? Uite nişte motive:
1. pentru a-mi exprima opţiunea
2. pentru că sunt şi politicieni cărora chiar le pasă de necazurile omului
3. pentru că prin votul meu, pentru 3 secunde sunt ZEUL tuturor politicienilor
4. pentru că nu vreau ca ţara mea să fie la statisticile cu cea mai mică prezenţă la urne
5. pentru că unii candidaţi îmi sunt simaptici
6. pentru că deşi bunică-mea este imobilizată la pat, a zis că vrea să voteze, ori dacă ea poate vota, bolnavă fiind, şi eu pot!
7. pentru că nu-mi place comoditatea şi indiferenţa, acestea ucid orice speranţă de schimbare sau de mai bine
8. pentru că, aşa am auzit, duminică va fi timp frumos

6 comentarii:

  1. daca nu ar fi anca implicata in partid..mihaela crede-ma ca neam de neamul meu nu se mai duce la vot ...nu am pe cine sa votez?

    RăspundețiȘtergere
  2. e misto chestia "pentru ca prin votul meu ,pentru 3 secunde sunt ZEUL tuturor politicienilor" eu as vrea sa fiu vreo 15 minute , as ucide mai multi !.

    RăspundețiȘtergere
  3. Motive sa nu votez:
    1. E o vorba: Uneori tacerea vorbeste! De aici: si neprezentarea la vot spune multe!
    2. Numarul politicienilor care se ... pe noi e mult mai mare decat al celor care le pasa
    3. Pentru ca nu vreau sa traiesc cu o iluzie de 3 secunde
    4. Oricum Romania are statistici negative ce mai conteaza una in plus?
    5. Pentru ca nu am nici un candidat simpatic
    6. Pentru ca bunica mi-a transmis sa nu votez ca toti is al dracu (bunica a murit)
    7. Nu e vorba de comoditate si indiferenta e vorba de lipsa optiunilor
    8. Da, a fost frumos duminica aia! Am stat toata ziua in curte!

    RăspundețiȘtergere
  4. Asta e drama noastra, ca oamenii inteligenti se tot lamenteaza si scot in fata lipsa de optiuni. Pai de ce nu cream noi optiuni si oportunitati ca suntem tineri si destepti? Stam fiecare in vizuina si ne vedem de ale/noastre.
    Daca nu ai fi facut Pragmatism Politic American, as fi inteles dar ai facut, si asa ca nu te prea inteleg.

    RăspundețiȘtergere
  5. Pai chiar draga de ce nu cream optiuni? De ce nu ai fost pe lista ca te votam! Dar uite ca nu erai si atunci ce sa votez? Numai vorbe goale fara continut!

    RăspundețiȘtergere